Wednesday 4 December 2013

SUKA RONDA, RINDU PULAK

Assalamulaikum, Hai, Annyonghaseyo

Putrin is back here!! HUhu.
hURMMM..sebenarnya Putrin terpanggil untuk menulis blog balik sebab Putrin rasa nak bercerita...cerita pasal job yang Putrin buat bulan lepas. Well i really like what i do. even i know some people look down over me..erk atau itu perasaan Putrin je kan.
Bagi budak perempuan sebaya Putrin, imej itu pentingkan but for me asal benda yang putrin buat tu buat Putrin happy, I don't care at all. okay lah lets start my stolly molly.
Kawan2 Putrin ramai yang dah sambung study, tinggal Putrin je yang tertinggal kat belakang so setelah agak lama goyang kaki di rumah, Putrin pun decide nak kerja. Nak cari kerja bukan senang tau. Kalau x serasi. payah hidup. Mesti nak mengeluh je kerjanya. Tapi alhamdulillah.. Putrin jumpa kerja yang sesuai dengan jiwa Putrin.
APA KERJA TU??
Putrin dengan rela hati menjadi anggota pasukan sukarelawan malaysia..hehe RELA. Putrin ambil job 'homeny present'. Tugas dia, ikut polis meronda kawasan. best wa cakap luu..hehe. kenapa best?? sebab x ler bosan sangat. Putrin suka kerja ni sebab hari2 kita kerja dengan org yang berbeza. Ada encik2 polis yang peramah, pendiam dan macam2 lagi. Maklumlah polis tu pun manusia jugakkan. Ada jugak budak2 JPAM sekali. Kadang2 dapat tugas bit-jalan kaki kawasan bandar or RCJ-naik motor kawasan perumahan. Bila dah tukar2 orang ni so of coz lah pelbagai peringkat umur kan. Ada yang muda, HEHhhe.., ada yang average, and ada yg tua jugak kan.. Ada yang dah kahwin and ada yang bujang.HEHe..amboi gatalkan bunyinya..HAHha
Banyak pengalaman yang Putrin dapat bila ronda2 dengan diorang ni. Bila diorang bercerita pengalaman sepanjang menjadi polis. kadang2 memang fikir macam movie jer cerita tu but its real beb..
Kalau buat full ronda tiap2 hari 8 jam, gaji boleh tahan. dapatlah  lebik dari 1k. Kerja x lah penat sangat. x duduk dalam satu tempat. Boleh jumpa2 org ramai. Borak2 dengan macam2 kaum n kalau dapat duty dengan abg2 polis encem boleh cuci mata kan..haha..sengal Putrin ni..gurau je lebih ok.!!
Bagi Putrin, sape saje yang pakai uniform biru gelap itu pasti nampak segak and smart walau x encem taw.. bila pakai tu mcam ada aura plak..huhu
But, apa yang sedih and buat Putrin rasa rindu ni sebab bulan 12 ni 'homeny present' dihentikan. sedih sangat. and i really miss nak ronda2 dengan mereka2 semua..huhu
I hope tahun depan ada lah balik kan..hihi.
okay lah that all for today^^
#apa kena mengena LEE KWANG SOO dalam citer ni..haha
#btw, ni Putrin edit sendiri taw. my friend yg ajarkan..XDD

No comments:

Post a Comment